Gra paragrafowa to powieść interaktywna, której odbiorca wciela się w bohatera. Występująca w niej narracja drugoosobowa, umożliwia identyfikację z opisywaną postacią. Często tak prezentowana powieść przypomina grę, ponieważ zaledwie niektóre gałęzie fabularne umożliwiają prezentację satysfakcjonującego zakończenia. W niektórych grach książkowych dodatkowo wprowadza się mniej lub bardziej skomplikowane elementy losowe, jak na przykład rzut kostką lub monetą.
"Pierścień Lorda Hatifnata" - Andrzej Betkiewicz
Nazywasz się Świętopełk z Cudowa i wcielasz się w młodego
rzezimieszka. Zostaje on wtrącony do lochu za próbę kradzieży
pierścienia lorda Hatifnata. Tenże lord jest władcą południowej części
Podziemi Mumińczych, gdzie ma swoją siedzibę.
Trafiłeś do podziemi jakiś rok temu w poszukiwaniu lekarstwa dla matki. Zabłądziłeś tam i całkowicie pogubiłeś się w pogmatwanych korytarzach. Od tamtego czasu poszukujesz sposobu, by wydostać się z tego piekła.
Ten humorystyczny, pełen nawiązań do popkultury tytuł zręcznie łączy w sobie humor i prześmiewcze przedstawienie wielu znanych z fantasy motywów z wciągającą fabułą, która zachęca do wielokrotnego powrotu do Podziemi Mumińczych!
"Szklana Twarz" - Beniamin Muszyński
W "Szklanej Twarzy" wcielamy się w
bohatera zwanego Cieniem, którego piętno przeszłości zostało odciśnięte
na twarzy – jak czytamy w prologu – w postaci licznych symboli i liczb
bestialsko wypalonych na skórze, które tworzą jakiś niezrozumiały układ. Nic nie wiemy o przeszłości Cienia, kim jest, skąd pochodzi i w końcu,
co oznaczają tajemnicze znaki na jego twarzy, skrywanej za maską z
zielonego szkła.
Akcja powieści rozgrywa się w alternatywnym świecie osadzonym w realiach średniowiecza. To ponura wizja upadłego miasta, gdzieś na rubieżach królestwa zdominowanego przez wszechmocną kastę kapłanów.
Początek historii naszego bohatera spowija mgła tajemnicy. Bohater pozbawiony tożsamości nie zabiega o jej odzyskanie czując, iż przeszłość skrywa mroczne tajemnice, od których już raz musiał się w jakiś sposób uwolnić. Jednak nie tak łatwo oswobodzić się z okowów przeszłości, splot wydarzeń po raz kolejny skieruje go na dawny szlak.
Przygoda rozpoczyna się niewinne. Do miejsca pobytu Cienia – Megiddo – przybywają dwaj nieznani wędrowcy, których miecze są zdobione pewnymi, znajomymi symbolami…
Akcja powieści rozgrywa się w alternatywnym świecie osadzonym w realiach średniowiecza. To ponura wizja upadłego miasta, gdzieś na rubieżach królestwa zdominowanego przez wszechmocną kastę kapłanów.
Początek historii naszego bohatera spowija mgła tajemnicy. Bohater pozbawiony tożsamości nie zabiega o jej odzyskanie czując, iż przeszłość skrywa mroczne tajemnice, od których już raz musiał się w jakiś sposób uwolnić. Jednak nie tak łatwo oswobodzić się z okowów przeszłości, splot wydarzeń po raz kolejny skieruje go na dawny szlak.
Przygoda rozpoczyna się niewinne. Do miejsca pobytu Cienia – Megiddo – przybywają dwaj nieznani wędrowcy, których miecze są zdobione pewnymi, znajomymi symbolami…
Do "Szklanej Twarzy" dołączono mikropowieść "Megiddo Opowieść o władzy", której akcja rozgrywa się w świecie wykreowanym na potrzeby tej gry książkowej.
Czy jesteś gotowy, by wstąpić na ścieżkę prowadzącą do poznania natury świata?
Zastanawiałeś się kiedyś jakby to było, gdybyś nagle mógł poznać myśli innych ludzi? Fascynujące, nieprawdaż? A może nie do końca? W końcu taki dar… No właśnie – to dar, czy przekleństwo?
Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzi dostarcza "Tajemne Oblicze Świata". Wciel się w postać spóźnionego do pracy mężczyzny, który wbrew swej woli obdarowany został zdolnościami daleko wybiegającymi poza „rzeczywisty” świat…
Zastanawiałeś się kiedyś jakby to było, gdybyś nagle mógł poznać myśli innych ludzi? Fascynujące, nieprawdaż? A może nie do końca? W końcu taki dar… No właśnie – to dar, czy przekleństwo?
Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzi dostarcza "Tajemne Oblicze Świata". Wciel się w postać spóźnionego do pracy mężczyzny, który wbrew swej woli obdarowany został zdolnościami daleko wybiegającymi poza „rzeczywisty” świat…
"Tajemne Oblicze Świata II: Piekielny Szyfr" - Mikołaj Kołyszko
"Tajemne Oblicze świata II: Piekielny Szyfr",
będącą kontynuacją powstałego przed paroma laty utworu, który został
przyjęty nadzwyczaj przychylnie w środowisku fanów gier książkowych.
Podobnie jak w części pierwszej przyjdzie nam wcielić się w postać obdarzonego niezwykłą, nienaturalną mocą młodego człowieka. Posiada on zdolność wglądu do wnętrz ludzkich umysłów i podsłuchania ich myśli. Jak nie trudno się domyślić ta umiejętność przysparza bohaterowi wielu problemów.
Akcja drugiej części zaczyna się kilka lat po akcji pierwszej części, gdy potrafimy już, przynajmniej w pewnym stopniu, panować nad swoją mocą. Nasz duchowy przewodnik, dzięki któremu zyskaliśmy zdolność sprawowania kontroli, pewnego dnia nie przychodzi. Zaintrygowani, i nieco zaniepokojeni, wyruszamy na jego poszukiwanie…
Podobnie jak w części pierwszej przyjdzie nam wcielić się w postać obdarzonego niezwykłą, nienaturalną mocą młodego człowieka. Posiada on zdolność wglądu do wnętrz ludzkich umysłów i podsłuchania ich myśli. Jak nie trudno się domyślić ta umiejętność przysparza bohaterowi wielu problemów.
Akcja drugiej części zaczyna się kilka lat po akcji pierwszej części, gdy potrafimy już, przynajmniej w pewnym stopniu, panować nad swoją mocą. Nasz duchowy przewodnik, dzięki któremu zyskaliśmy zdolność sprawowania kontroli, pewnego dnia nie przychodzi. Zaintrygowani, i nieco zaniepokojeni, wyruszamy na jego poszukiwanie…
"Chwała" - Beniamin Muszyński
"Chwała' przenosi nas do
fantastycznego świata wzorowanego na epoce wiktoriańskiej. Ludzie zabili
w nim swoich bogów, znużeni prowadzonymi przez nich, ciągnącymi się od
stuleci, krwawymi wojnami. Akcja gamebooka rozgrywa się kilka stuleci po
tym wydarzeniu, a jej bohaterem jest bezimienny potomek pogromców
nieśmiertelnych, w którego monotonnym dotąd życiu dochodzi do wydarzenia
brzemiennego w skutki zarówno dla niego samego, jak i dla całego
świata.
“Marsz Hańby” - Piotr Bąkowski
Nazywasz się Hideyoshi Sato. Zanim nie
zmarł Twój pan, Ishizaki Tetsudo, byłeś samurajem, mistrzem miecza.
Teraz, pozbawiony opiekunka i mentora, nie posiadając ziemi ani
pieniędzy stałeś się roninem. Trudniłeś się wieloma zajęciami, aż
wreszcie, jako najemny żołnierz, wziąłeś udział w małej, sąsiedzkiej
wojence pomiędzy dwoma skłóconymi rodami: Tozawa i Igarashich. To
właśnie podczas tego konfliktu poznałeś Akirę Igarashiego, człowieka,
który przedstawił Ci szalony plan obalenia cesarza Takamury. Plan, który
rozpocząć miał się od lokalnej bitwy i który na zawsze miał odmienić
Twoje dotychczasowe życie…
[EPUB] [MOBI] [PDF]
"Akty (samo)zagłady człowieka (nad)wrażliwego" - Beniamin Muszyński
"Akty (samo)zagłady człowieka (nad)wrażliwego"
to ponura, pełna poczucia beznadziei wizja człowieka, Wojtka, który
znalazł się na krawędzi, spojrzał śmiało w otchłań, a otchłań w niego, i
jest gotów skoczyć.
Piękny, piękny dziś dzień na śmierć!
– takie są myśli Wojtka, Dobrego Człowieka, naszego bohatera, który
przekroczył już jakiś czas temu wiek chrystusowy i bliżej mu do
czterdziestki niż dalej. I istotnie, ma on (moim zdaniem) wiele racji!
Jest pochmurny, acz ciepły czerwcowy poranek. Majestatyczny, chciałoby się rzec, dostojny – o to to! Dostojny! Wnętrze taryfy wypełnia muzyka, leci niezapomniane Goodbye Horses (Q Lazzarus). Te dziwaczne dziesiątki, całe dziesiątki wspólnych seansów Milczenia owiec! Tytus niezdrowo uwielbiał ten niepokojący film, po każdym ponownym obejrzeniu znaczył markerem na płycie kropkę, trofeum. Znał dialogi na pamięć, czasem szeptał je z nabożną czcią, niekiedy smarował ciało kremem wtedy, gdy z ekranu żądał tego Buffalo Bill. Lubił także ponoć… Czas przeszły…
Czy Tytus żyje? Cóż, tego chciałby dowiedzieć się Wojtek, nasza mała ćma zmierzająca po latach ku płomieniowi, od którego niegdyś roztropnie umknął. A my z nim, ja i Ty, poprzez kolejne strony tej drzewiastej opowieści.
Jest pochmurny, acz ciepły czerwcowy poranek. Majestatyczny, chciałoby się rzec, dostojny – o to to! Dostojny! Wnętrze taryfy wypełnia muzyka, leci niezapomniane Goodbye Horses (Q Lazzarus). Te dziwaczne dziesiątki, całe dziesiątki wspólnych seansów Milczenia owiec! Tytus niezdrowo uwielbiał ten niepokojący film, po każdym ponownym obejrzeniu znaczył markerem na płycie kropkę, trofeum. Znał dialogi na pamięć, czasem szeptał je z nabożną czcią, niekiedy smarował ciało kremem wtedy, gdy z ekranu żądał tego Buffalo Bill. Lubił także ponoć… Czas przeszły…
Czy Tytus żyje? Cóż, tego chciałby dowiedzieć się Wojtek, nasza mała ćma zmierzająca po latach ku płomieniowi, od którego niegdyś roztropnie umknął. A my z nim, ja i Ty, poprzez kolejne strony tej drzewiastej opowieści.
[EPUB] [MOBI] [PDF]
"Skafander" - Paweł Bogdaszewski
48 dzień ekspedycji. Podlodowa stacja badawcza SYDON.
Załoga: 6 osób.Miejsce: Europa – Czwarty księżyc Jowisza. Wewnętrzny ocean.
Jesteś operatorem Skafandra, cudu techniki pozwalającego przeżyć w
najgorszych warunkach, osobą odpowiedzialną za ewakuację. Wszystkich
pięciu pozostałych członków załogi siedzi już w kapsułach ewakuacyjnych.
Ostatni rzut oka na kapsuły, zanim sam przejdziesz do ewakuacji. Coś
nie gra. Wygląda na to, że reaktor stacji nie zdołał ich zasilić w
pełni. Prawdopodobnie nie wszyscy dadzą radę przetrwać.
Znasz procedurę, przygotuj się do ewakuacji.
Znasz procedurę, przygotuj się do ewakuacji.
"Vae victis" - Beniamin Muszyński
"Vae victis" to obszerny gamebook
Beniamina Muszyńskiego (siedemnasty w jego karierze) w nieco
fantastycznych realiach nawiązujący klimatem (ale nie fabularnie) do "Szklanej Twarzy".
Czas nieubłaganie zmazuje to, co
było. Ludzkość zdążyła wgryźć się ledwie na paręnaście lat w nowe,
trzecie tysiąclecie, gdy nadciągnęła Zagłada. Dziś, przeszło siedem
dekad po tym strasznym dniu, pamięć o nim z wolna przemija. Ludzie
zaczęli niezdarnie wznosić nowy, prymitywny ład. Życie stało się
ciężkie, pełne wyrzeczeń i cierpień.
Gdzieś na północy terenu będącego
niegdyś Polską, przy ogniu rozcinającym czerń wiosennej nocy siedzi
czterech ludzi. Trzech młodzików, niespełna dwudziestoletnich, naprzeciw
przeszło dwa razy starszy, jednoręki mężczyzna. Banda Cichego, do
której należeli, została zdziesiątkowana, tylko oni przeżyli! Kaleki
mężczyzna nazywany jest Ptakiem, a jego los… Od tej chwili zależy od
Ciebie!
"Ręka Pana" - Paweł Bogdaszewski
Nazywasz się Alicja Kwartnik, masz
26 lat i skończyłaś Uniwersytet Warszawski na wydziale Historii. Spadek
po bogatych rodzicach, w tym kamienica w centrum małego miasteczka na
północy Polski, pozwala Ci na dostatnie życie. Twoim głównym zajęciem
jest badanie historii okultyzmu.
Gamebook opowiada o młodej kobiecie, która wplątana została w mrożące krew w żyłach wydarzenia. Zdobycie bluźnierczej księgi, Ręki Pana,
sprowadziło na nią grozę wykraczającą daleko poza to, co racjonalne.
Czas biegnie nieubłaganie, a los jej samej, jak i całego świata zależeć będzie od Ciebie!
Czas biegnie nieubłaganie, a los jej samej, jak i całego świata zależeć będzie od Ciebie!
"Amelia" - Dominik Matusiak
Budzisz się w zaciemnionym, niewielkim pomieszczeniu. Próbujesz sobie przypomnieć kim jesteś i jak tu trafiłaś – bez powodzenia.
Tak zaczyna się Twoja przygoda, kobiety uwięzionej w nieznanym miejscu z nieznanych powodów. Czy uda Ci się przeżyć? To zależy od Twoich decyzji!
Tak zaczyna się Twoja przygoda, kobiety uwięzionej w nieznanym miejscu z nieznanych powodów. Czy uda Ci się przeżyć? To zależy od Twoich decyzji!
"Koniec" - Dominik Matusiak
Możesz pokierować losami Pawła lub Anny i spróbować przeżyć początek
końca ludzkości, czyli zombie apokalipsę.
Dla miłośników sztywniaków pozycja obowiązkowa! Liczne, nie zawsze szczęśliwe zakończenia, pozwalają na wielokrotny powrót do tego tytułu i kolejne próby przeżycia końca świata.
Dla miłośników sztywniaków pozycja obowiązkowa! Liczne, nie zawsze szczęśliwe zakończenia, pozwalają na wielokrotny powrót do tego tytułu i kolejne próby przeżycia końca świata.
"Jestem" - Beniamin Muszyński
Jestem opowiada o człowieku, który utracił swoją tożsamość, nie
wie gdzie jest, nie wie gdzie się znajduje, otoczony przez gęstą mgłę
może polegać tylko na tajemniczym przewodniku – Głosie – który… należy
do niego samego!
Miłośnicy psychodelicznych klimatów będą zachwyceni, resztę serdecznie zapraszamy do uchylenia drzwi percepcji i wkroczenie w niepokojący świat fantazji Beniamina Muszyńskiego…
Miłośnicy psychodelicznych klimatów będą zachwyceni, resztę serdecznie zapraszamy do uchylenia drzwi percepcji i wkroczenie w niepokojący świat fantazji Beniamina Muszyńskiego…
"Oni" - Beniamin Muszyński
"Oni" to projekt dotyczący wydarzeń stanowiących preludium do
rzezi wołyńskiej.
Opowieść o rodzącej się w ludzkich sercach nienawiści, a także strachu, ucieczce przed śmiertelnym zagrożeniem i tym, ile człowiek jest w stanie zrobić, aby ocalić własne życie.
Jak daleko może się posunąć? Czy naprawdę gotów jest przetrwać za wszelką cenę, nawet własnego człowieczeństwa?
Opowieść o rodzącej się w ludzkich sercach nienawiści, a także strachu, ucieczce przed śmiertelnym zagrożeniem i tym, ile człowiek jest w stanie zrobić, aby ocalić własne życie.
Jak daleko może się posunąć? Czy naprawdę gotów jest przetrwać za wszelką cenę, nawet własnego człowieczeństwa?
"Ten dom" - Agnieszka Wiatrowska
Gamebook opowiada o pewnym domostwie i
jego niepokojącym właścicielu, który niedawno zamieszkał w Twojej
okolicy. Ciekawe, jakie też mroczne tajemnice może skrywać ten dom?
Ponadto autorka przygotowała naprawdę ciekawe rozwiązanie techniczne:
Przed rozpoczęciem gry musisz
dokonać wyboru, czy chcesz grać postacią ciekawskiej nastolatki, czy
dociekliwego dziennikarza. Musisz uwzględniać ten wybór w wielu
paragrafach. Także niektóre zakończenia zarezerwowane są tylko dla
dziewczyny lub tylko dla mężczyzny. Niezależnie od tego jakiego wyboru
dokonasz, w niektórych sytuacjach może Ci on ułatwić lub utrudnić grę.
"Pompeja" - Wojciech Kowalczyk
1 lipca 1916 roku rozpoczęła się
największa i najkrwawsza bitwa I Wojny Światowej – bitwa nad Sommą.
Przez cały czas swojego trwania pochłonęła ona ponad milion ofiar.
Poprzedził ją tygodniowy ostrzał pozycji niemieckich – przez 168 godzin
brytyjskie armaty bez ustanku wysyłały w stronę wroga tony bomb – mówi
Wojciech Kowalczyk, autor książki.
W setną rocznicę tej batalii, mającej
już na zawsze zapisać się na kartach historii, oddaję w ręce
czytelników, tę krótką grę książkową – opowieść, która choć fikcyjna,
oparta jest na faktach. Mam nadzieję, że zachęci Cię ona do zagłębienia
się w historię tego przełomowego konfliktu, który – choć tragiczny – dał
naszej ojczyźnie wolność.
[EPUB] [MOBI] [PDF]
[EPUB] [MOBI] [PDF]
"Za wszelką cenę" - Adam Jankowski
Staniesz, czytelniku-graczu, przed niełatwym zdaniem!
Rejs
luksusowym statkiem w jednej chwili ze spełnienia marzeń stał się
okrutną rzeczywistością. Okręt tonie, a Ty będziesz musiał zadbać o
bezpieczeństwo swojej żony, dwóch synków oraz córki i jej męża.
Czy
zdołasz ocalić całą swoją rodzinę? Kto wie?! Na pewno będziesz próbował
dokonać tego za wszelką cenę!
"Afrykański świt" - Beniamin Muszyński
Akcja "Afrykańskiego świtu" rozpoczyna się w
południowej części Afryki w lipcu 1957 roku.
Nasz bohater – Siergiej
Iwanowicz Bułanow – to uciekinier ze Związku Radzieckiego, który zarabia
na życie jako przewodnik i ochroniarz karawan, wypraw badawczych i
wszelkiej maści podejrzanych grup. Zrządzenie losu rzuci nas w wir
niezwykłych wydarzeń, a nasze życie będzie zagrożone od pierwszego do
ostatniego paragrafu. Do tego dochodzi skarb, tajemniczy kult i jego
krwawa mistyka.
"Wilcza Siostra" - Ewa Bednarek, Dominik Matusiak
W mrocznej i posępnej "Wilczej Siostrze" przyjdzie Wam wcielić się w Eyrę, półelfkę. Należy ona do tajnego stowarzyszenia o nazwie Wilcze Bractwo
i dzięki magicznej bransolecie może być w szczególnie bliskiej więzi z
tymi dzikimi, groźnymi i wiernymi zwierzętami.
Spokój jej życia zostaje
nagle zmącony, gdy zostaje porwana i okrutnie potraktowana przez
Czarnego Władcę. Jak się wkrótce okaże, od niej mogą zależeć losy
wszystkich wolnych ludzi i elfów.
"Plaga" - Beniamin Muszyński
17.07.1994.
Zaczynam spisywać te wspomnienia, żeby utrwalić zarówno
fakty, jak i moje uczucia. Nie wiem, czy ktokolwiek, poza kręgiem
najbliższych znajomych, to przeczyta, lecz i tak piszę z myślą o Tobie,
anonimowy Czytelniku.
Nie chcę jedynie przedstawić minionych wydarzeń, a
siebie, moja rolę w tym wszystkim. W chwili wybuchu Plagi miałem
dwadzieścia osiem lat…
"Marcewo" - Beniamin Muszyński
"Marcewo" to dosyć obszerny projekt napisany w 2010 roku na potrzeby Akcji Miniatura,
którego akcja rozgrywa się jesienią 1921 na terenie Polski, jednak
dopiero teraz zostaje oficjalnie wydany, i to w rozszerzonej wersji.
Młody, osierocony bohater, Jakub Bolej, weteran wojny
polsko-bolszewickiej, by podreperować swój budżet niespodziewanym
spadkiem rusza do Marcewa, tajemniczej wsi położonej w okolicach
Giewontu. Jak potoczą się jego losy? To oczywiście zależy tylko od
Ciebie!
Powieść ta, podobnie jak "Pokuta" Beniamina Muszyńskiego, ukazuje świat brudny, stroniąc od wyraźnej, czarno-białej wizji świata.
Powieść ta, podobnie jak "Pokuta" Beniamina Muszyńskiego, ukazuje świat brudny, stroniąc od wyraźnej, czarno-białej wizji świata.
"Prywatne śledztwo" - Beniamin Muszyński
Anglia, lato 1951 roku.
Minęło już
cztery lata od zakończenia ostatnich działań na krwawym froncie Drugiej
Wojny Światowej. Europa z wolna dźwiga się po nuklearnym chaosie
poprzedzającym ostateczny upadek III Rzeszy.
Nazywasz się Charles Edward Ward i
pracujesz w złowrogim Instytucie Porządku Publicznego. Niestety, Twoje
życie osobiste komplikuje się w wyniku wakacyjnego romansu. Postanawiasz
rozwiązać ten problem na własną rękę. I to za wszelką cenę!
"Callista" - Przemysław Pociecha
"Callista" jest gamebookową bajką. Jej prostota ukazuje jak błaha
historia staje się przyjemniejsza w odbiorze, kiedy zrobimy z niej
interaktywny utwór.
Warto zwrócić uwagę, że jest to jedna z nielicznych
pozycji w dorobku literatury interaktywnej, gdzie głównym bohaterem jest
kobieta.
"Przesyłka" - Michał Ślużyński
"Przesyłka" to sympatyczna miniatura, która z przymrużeniem oka i
dużą dozą humoru nawiązuje do standardów panujących w światach fantasy.
Nasz bohater, Thomas Willow, wkrótce po opuszczeniu rodzinnej wioski,
zobowiązuje się do dostarczenia pewnej tajemniczej przesyłki… Co będzie
dalej? O tym zdecydujecie sami!
"Incydent" - Beniamin Muszyński
Incydent to krótki,
interaktywny horror. Jego bohaterką jest dziewiętnastoletnia dziewczyna
poruszająca się na wózku inwalidzkim, która spędza wakacje u dziadka, w
małym, sennym miasteczku. W mieścinie znajduje się Ośrodek
Epidemiologiczny, w którym prowadzone są badania nad zombie.
Dzisiejszego wieczoru Twój dziadek
nie czuł się najlepiej, a po godzinie jego stan zaczął się stopniowo
pogarszać. Co gorsza, po ostatniej trwającej niemal dwa dni nawałnicy
wciąż nie ma prądu ani łączności. Wiesz, że staruszek szybko dojdzie do
siebie, gdy tylko zażyje swoje lekarstwo. Niestety, nigdzie nie możesz
go znaleźć. Nie pozostało Ci nic innego, jak pojechać samej do
pobliskiej apteki i je kupić.
"Uwikłana" - Beniamin Muszyński
Uwikłana to sensacyjna powieść interaktywna przeznaczona dla
dorosłych czytelników, której fabuła koncentruje się na losach
niewidomej dziewczyny wplątanej w walkę z grożącą Miastu katastrofą
ekologiczną.
"Tło" - Beniamin Muszyński
Interesująca historia
fantastycznego świata, który właśnie stanął na progu wielkiej rewolucji
przemysłowej. Jak odnajdzie się w nim młody malarz?
Wciągająca fabuła,
zaskakujące zwroty akcji, niełatwe wybory, wiele możliwych zakończeń.
Coś dla miłośników literatury, którzy chcieliby wziąć losy głównego
bohatera w swoje ręce.
"Pokuta" - Beniamin Muszyński
Jest to zdecydowanie najmroczniejsza i „najbrudniejsza” powieść
Beniamina Muszyńskiego.
Czytelnik zostaje w niej wrzucony w świat
splugawionego seksu, morderstw, brutalności i perwersji. Nie ma tu
honoru, godności ani cnót. Tym gorzej, że od pierwszych stron ktoś chce
zabić głównego bohatera, mimo że nie ma on pojęcia dlaczego. Amnezja
jest jego nie mniejszym wrogiem niż cuchnący świat angielskich slumsów.
"Janek – Historia małego powstańca" - Beniamin Muszyński, dr Maciej Słomczyński
Miniatura gamebookowa autorstwa dr Macieja Słomczyńskiego i Beniamina
Muszyńskiego.
Jej akcja toczy się w Warszawie pochłoniętej piekłem
wojny, a głównym bohaterem, w którego wciela się czytelnik, jest Zawiszak Janek.
Jest to pierwsze w historii interaktywne dzieło literackiego, którego akcja toczy się w czasie Powstania Warszawskiego.
"Zaginiony" - Beniamin Muszyński
Gra książkowa-horror mocno nawiązująca do uniwersum Howarda Phillipsa Lovecrafta. Największe tego typu dzieło w Polsce.
Książka przenosi czytelnika do lat ’60
XX wieku. Wciel się w postać Afroamerykanina Jordana Allana, który
poszukując niedoszłego zięcia, trafia do pewnego portowego miasteczka.
Okazuje się, że nic tu nie jest normalne…
"Dinara: Prastare szczyty" - Beniamin Muszyński
Akcja gry ma miejsce jesienią roku 1944 w
Chorwacji.
Druga wojna światowa powoli dobiega końca. Niemieckie
dowództwo wysokiego szczebla coraz bardziej zdaje sobie sprawę z faktu,
że ten konflikt jest już przegrany, wobec czego za wszelką cenę stara
się uniknąć przykrych konsekwencji płynących z porażki.
Człowiekiem,
który jako jeden z pierwszych zaczyna dostrzegać skalę narastającego
problemu i stara się zapewnić sobie oraz swojej rodzinie spokojną
przyszłość po zakończeniu wojny, jest Minister Rzeszy do spraw
okupowanych Terytoriów Wschodnich – Alfred Rosenberg. To właśnie dla
niego pracuje Johan Karenberg, główny bohater Dinary. Chociaż właściwie
powinienem powiedzieć Dymitri Iwanowicz Gawryłow. Dlaczego? Ponieważ tak
naprawdę postać, w którą przyjdzie nam się wcielić, jest dobrze
zakamuflowanym oficerem NKWD, który od lat pełni służbę wywiadowczą w
szeregach SS.
Nasza przygoda rozpoczyna się w chwili,
gdy Alfred Rosenberg w zaufaniu zleca nam pewną misję. Mamy dotrzeć do
górskiego klasztoru na terytorium Chorwacji, gdzie Eryk Rosenberg – brat
naszego przełożonego – wraz z wiernym mu oddziałem SS pilnuje skarbu w
postaci sześciu skrzyń złota. Korzystając z nadarzającej się okazji, jak
na prawdziwego, zimnokrwistego sukinsyna rodem ze Związku Radzieckiego
przystało, Gawryłow po przybyciu na miejsce postanawia pozbyć się Eryka
Rosenberga i zagarnąć całość skarbu dla siebie.
"Ostatni kurs" - Beniamin Muszyński
Nasza historia rozgrywa się późną wiosną lat siedemdziesiątych XIX
stulecia.
Nazywasz się James Gordon, a przynajmniej takim mianem
posługujesz się przez ostatnie lata tułając się bez celu po Europie.
Anglia już dawno przestała być dla Ciebie ojczyzną, odebrano Ci tytuł,
majątek i honor, pozostawiono jedynie to, co najcenniejsze: życie.
Niedawno opuściłeś kolejny kraj: Rosję. Dumną, potężną, dźwigającą się
na znużonych barkach swych poddanych, samozwańczą matkę Słowian. Kraj
niezwykłych kontrastów; salonów pełnych pięknych ludzi i pustych mis
cierpiących skrajną nędzę chłopów. Ty zaś myślisz już tylko o kolejnym
etapie swojej niekończącej się wędrówki…
Post powstał dzięki Wydawnictwu Wielokrotnego Wyboru, które od kilku lat działa na rzecz promowania literatury interaktywnej w Polsce. Koniecznie odwiedźcie ich stronę.
Chyba się na którąś skuszę w wolnym czasie.
OdpowiedzUsuńfajne propozycje :)
OdpowiedzUsuńMnóstwo ciekawych propozycji, ja właśnie czekam na kuriera z książkami ☺
OdpowiedzUsuńJeszcze nigdy nie grałam w taką grę, wybiorę którąś i sprawdzę jak to jest. :)
OdpowiedzUsuńNigdy nie grałam w taką grę- to musi być naprawdę ciekawa i fajna sprawa 😃
OdpowiedzUsuńSporo propozycji widzę, więc myślę że cis wybiorę i sprawdzę jak to jest 😃
Pozdrawiam
Lili
Dotychczas ciężko mnie było wciągnąć w jakiekolwiek granie, ale sytuacja zawsze może się odmienić😚😘
OdpowiedzUsuńTo wcielenie rzezimieszka mogłoby być dla mnie ciekawą przygodą :) Ależ ciekawy post. Widzę, że się mocno napracowałaś.
OdpowiedzUsuńZajął mi troszeczkę czasu, ale całe uznanie należy się Wydawnictwu Wielokrotnego Wyboru.
UsuńIstnieje coś takiego?! Przeczytam WSZYSTKO.
OdpowiedzUsuńWiele osób nie ma pojęcia o ich istnieniu. To pewnie dlatego, że przestano je publikować dawno temu. Przynajmniej w Polsce. Mam nadzieję, że pewnego dnia to się zmieni.
UsuńOj to nie dla mnie chyba :)
OdpowiedzUsuńNigdy wcześniej nie natrafilam na takie książki ^^ jestem mega ciekawa ;*
OdpowiedzUsuńbardzo ciekawie się zapowiadają niektóre z przez ciebie tutaj przytoczonych propozycji :) no nie spotkałam się z takim rodzajem powieści jeszcze nigdy, ale niebagatelny pomysł :D
OdpowiedzUsuńSą dostępne tylko w podlinkowanych formatach, czy można dostać gdzieś wersję papierową?
OdpowiedzUsuńWiększość można dostać zaledwie w podlinkowanych formatach. Chociaż widziałam "Uwikłaną" Beniamina Muszyńskiego i "Tajemne Oblicze Świata II: Piekielny Szyfr" Mikołaja Kołyszko w wersji papierowej.
UsuńPoza nimi w sprzedaży są jeszcze inne, nie wymienione w poście.
Cieszymy się, że nasze gry książkowe się podobają :)
OdpowiedzUsuńBeniamin Muszyński
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń