piątek, 25 marca 2022

"Minecraft. Podręcznik wojownika" - Craig Jelley

"Minecraft. Podręcznik wojownika" autorstwa Craiga Jelleya to pozycja, obok której wielbiciele popularnej gry, nie mogą przejść obojętnie.

Przywdziej swój pancerz, dobądź miecza i rzuć się w wir… zupełnie nowego Podręcznika wojownika Minecrafta – jedynej książki, której potrzebujesz, aby posiąść biegłość w walce w swojej ulubionej grze.

Dzięki informacjom zawartym w tym podręczniku nauczysz się wytwarzać najbardziej zabójczą broń i zaklinać ją tajemniczymi mocami, odkryjesz złowrogie moby, którym będziesz musiał stawić czoło, i poznasz strategie przydatne do pokonania swoich rywali w grach PvP! 

Minecraft. Podręcznik wojownika to oficjalny produkt Studia Mojang w specjalnym wydaniu ze złotą folią na okładce. Książka zawiera zupełnie nową treść w porównaniu z poprzednimi podręcznikami, więc jest to prawdziwa gratka nie tylko dla nowych, ale i wiernych fanów gry. 96 stron wiedzy, której nie znajdziesz nigdzie indziej.
 
"Minecraft" to komputerowa gra survivalowa w otwartym świecie stworzona przez Markusa Perssona, a następnie rozwijana przez Mojang Studios. Gra pozwala graczom na budowanie i niszczenie obiektów położonych w losowo generowanym świecie. Gracz może zbierać surowce, budować, konstruować sprzęt, atakować napotkane stworzenia. "Minecraft. Podręcznik wojownika"  Craiga Jelleya skupia się głównie na ostatnim z aspektów pozycji. 

Poszukiwacz zawsze musi dobrze przygotować się do walki, a to oznacza posiadanie najlepszej broni i pancerza, a także prowiantu, mikstur oraz zaklęć. Jednakowoż poznanie przeciwnika jest równie ważne. Nie wolno zapominać o jego atutach, a także warto znać jego słabości. Znajomość stworzeń ze świata, w jakim musi przetrwać, to dopiero początek jego zmagań. Przed nim jeszcze wiele starć z osobami, które tak samo, jak on chcą doskonalić swoje umiejętności. 

Creeper, Dewastator, Dręczyciel, Kurzy jeździec, Szkielet, Pająk, Pajęczy jeździec, Przywoływacz, Starszy strażnik, Utopiec, Wiedźma,  Witherowy jeździec, Zombie. Mało? Zawsze można  udać się do Netheru lub Endu na spotkanie z większą ilością wrogów.

Gra "Minecraft" największe lata swojej popularności ma już za sobą, ale mimo to nie brakuje osób, nadal nią zainteresowanych.  "Minecraft. Podręcznik wojownika" Craiga Jelleya to dobrze zaplanowana książka, z jakiej dowiadujemy się wielu podstawowych informacji, które pomogą nam przetrwać we wrogim świecie wymyślonym przez Markusa Perssona. Za sprawą tego poradnika, osoba dopiero rozpoczynająca przygodę z grą, pozna ją od podstaw. Przeznaczenie poszczególnych elementów interfejsu. Informacje o dostępnych broniach, zbrojach, i prowiancie. Instrukcje, jak dotrzeć do dostępnych wymiarów, a także czego w nich szukać. Wiedza o zaklinaniu i miksturach. Wiedza o potworach, a także przyjaznych stworzeniach. Ostatecznie możemy dowiedzieć się też, jak rozpocząć grę we własnym świecie z innymi graczami. Zapoznać się także z propozycjami Craiga Jelleya na wspólne spędzanie czasu w grze ze znajomymi. Poznać różne strategie i skuteczne zestawienia broni i zbroi. Poznać  sposoby na budowanie własnych aren walk. Craig Jelley nie dość, że doszczętnie omawia temat przetrwania w grze, to dodatkowo ukazuje nam ogromne, wręcz nieograniczone  możliwości, jakie ona oferuje. I robi to w bardzo przestępny sposób, bez zbędnego owijania w bawełnę. I choć podobne informacje można znaleźć w książce "Minecraft. Poradnik dla wojowników"  autorstwa Stephanie Milton, która ukazała się w księgarniach prawie siedem lat temu, omawiane dzieło robi o wiele lepsze wrażenie. Jednocześnie, trzeba mieć na uwadze, że "Minecraft" jest pozycją, która jest nieustannie rozwijana przez Mojang Studios, dlatego poradnik już nie zawiera wszystkich aktualnych informacji. Wchodząc do tego świata, nie jedno jeszcze nas zadziwi.

Poza przydatną treścią książka oferuje przepiękne kolorowe ilustracje, stworzone przez Ryana Marsha, które dokładnie oddają klimat sześciennego świata. Każda z nich raduje, ale najcenniejsze są te, które przedstawiają instrukcje tworzenia przedmiotów oraz nagród z potworów. Koniec z szukaniem schematów w internecie, oglądaniem przydługich filmów na YouTube, wreszcie cała wiedza znajduje się w jednym miejscu, tuż pod ręką, w ładnej, lśniącej, twardej oprawie.  

Książka."Minecraft. Podręcznik wojownika", stworzona przez Craiga Jelleya, to pozycja, która spodoba się początkującemu graczowi, jak również doświadczonemu w boju wielbicielowi "Minecrafta". Osoba rozpoczynająca przygodę z grą, na pewno doceni oferowaną przez nią wiedzę. Za to wieloletni fani pozycji, pozyskają przedmiot kolekcjonerski. 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję redakcji portalu Sztukater.pl

32 komentarze:

  1. Nie znam tej gry, dlatego też nie mam prawa się o niej wypowiadać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka lat temu trudno było znaleźć osobę, która nie znała "Minecrafta" Markusa Perssona. Wielu YouTuberów grając w nią, osiągnęło popularność. Dzisiaj budzi nostalgię, choć nadal nie brakuje osób, które w nią grają.

      Usuń
  2. Gry to niestety kompletnie nie moja bajka ;)

    PS. Przeczytałam już wszystkie tomy Lustrzanny. I mam ochotę napisać do autorki pełen oburzenia list!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jest wiele takich osób. Wielokrotnie mnie już ostrzegano przed zakończeniem tych książek, przez co nieco straciłam chęć do ich kontynuowania.

      Ta powieść jest po prostu za dobra, żal psuć ją sobie kiepskim zakończeniem.

      Usuń
    2. No ale właśnie to zakończenie nie jest złe. To jest zakończenie domagające się kontynuacji ;) Bo autorka nie może, po prostu nie może, zostawić tego tak, jak zostawiła!

      Usuń
    3. I tak ponownie rozpaliłaś we mnie chęć do powrotu do książki. xD

      Usuń
  3. to coś dla mojego szwagra! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, polecam. Ja dzięki tej książce, z czystej ciekawości, powróciłam na chwilę do grania w "Minecrafta". Wciągnęła do tego świata też swoją mamę. xD To niesamowite, jaką drogę przeszła ta gra.

      Usuń
  4. Miałam okazję zobaczyć ją na żywo i jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Jest bardzo ładnie wykonana.

      Usuń
    2. To z pewnością dodatkowo zachęca do lektury zwolenników tej gry.

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Nigdy w to nie grałam, ale pamiętam szał na minecrafta :) Może kiedyś... lubię sięgać po coś jak już ostygnie :) Wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć.
      Od tamtego czasu gra bardzo się rozwinęła, więc warto spróbować.
      Dziękuję. Cieszę się, że recenzja się spodobała. :)

      Miłego weekendu!

      Usuń
  6. Dla miłośników tej gry to z pewnością wartościowa pozycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Wreszcie nie trzeba szukać informacji w Internecie :)

      Usuń
  7. do dziś nie rozumiem fenomenu tej gry. Nie wiem o co w niej chodzi, ale moi synowie ją uwielbiają więc kupię im to. Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też długo nie rozumiałam jej celu. Zawsze sądziłam, że chodzi o swobodę, jaką daje ta gra. Możliwość budowania w otartym świecie, a także jego eksplorację. To też zawsze robiłam w tej grze.
      Okazuje się jednak, że celem w niej jest zabicie smoka. Dowiedziałam się tego jakichś czas temu od dziecka z dokumentu o "Minecrafcie" opublikowanego na YouTube. :)

      Sądzę, że książka spodoba się Twoim dzieciom. Mnie się spodobała :D

      Usuń
  8. O! Takim podręcznikiem byłby zachwycony mój syn. Gra w Minecrafta i ma już kilka pomocnych książek, ale tej jeszcze nie ma. Zbliżają się jego urodziny więc już mam pomysł na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem graczem, więc mi się ta książka nie przyda, ale fascynujący jest fakt, że pomaga w grze.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój siostrzeniec lubi tą grę i tak sobie myślę, żeby zacząć kupować tego typu poradniki, bo może to być mały wytrych do tego, żeby w ogóle zainteresować go książkami.
    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie mam dzieci, ale wiem od recenzentów z YouTube, że to działa.

      Dzieciaki grające w "Minecrafta" naprawdę potrafią oderwać się od komputera i spędzić dzień z książkami o ich ulubionej grze.

      Mam nadzieję, że w przypadku Twojego siostrzeńca też to zadziała ;)

      Również pozdrawiam,
      Natalia

      Usuń
  11. Nigdy nie grałam w tą grę, choć kojarzę ją z nazwy, popularna wręcz kultowa więc ta publikacja napewno sporo osób zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. I jaka pomocna niegdyś była w osiągnięciu popularności na YouTube :D

      Usuń
  12. Czy dziwnym będzie jeśli napiszę, że nie miałem nawet styczności z Minecraftem w żadnej postaci? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, Ta gra ukazała się w 2009 roku, więc pewnie wiele osób nie wstrzeliło się w czas jej największej popularności.

      Usuń
  13. Klimaty, w które niestety nie wbiliśmy się, a szkoda, bo wiele ciekawych propozycji dla ich miłośników co chwile powstaje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, sporo tego się ukazało. Przynajmniej dzieciaki mają radochę.

      Usuń
  14. przychodzi powoli czas i u mnie na Minecrafta, także na pewno skorzystamy z tego podręcznika ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, to bardzo kreatywna gra. Mam nadzieję, że książka się spodoba.

      Usuń
  15. Gry minecrafta są mi zupełnie obce, zatem obok książki też przejdę obojętnie. Dla fanów to z pewnością ciekawe.

    OdpowiedzUsuń